Vissa resor minns man bättre än andra

I en ny reklamkampanj använder ABAX ett annorlunda fokus på hur smart GPS-teknik kan hjälpa svenska företag och anställda att minnas alla arbetsresor – inte bara de oförglömliga.

- Tanken bakom kampanjen är att vi på ett enkelt och roligt sätt vill visualisera det vi nog alla redan vet. Nämligen att det flesta bilresor försvinner fort ur minnet om inget extra ordinärt inträffar. Det gäller även för alla människor som varje dag använder bil i arbetet. Glömmer man resor med företagsbilen riskerar man att dra på sig en skattesmäll, säger Sandra Lindberg Chief Marketing Officer, ABAX Group.

ABAX gav tidigare i år McCann Oslo uppgiften att utveckla ett nytt kommunikationskoncept som nu rullas ut i Norge, Sverige, Danmark, Finland, England och Nederländerna. Kampanjen kommer att köras i några veckor på TV och radio. Dessutom rullar ABAX ut en stor kampanj i sociala medier. Där du kommer kunna vinna din dröm-roadtrip.

- Konceptet bygger på den enkla insikten att det inte finns något minnesvärt i de allra flesta jobbrelaterade bilresor. Ska man komma ihåg resan måste något väldigt speciellt hända. Det öppnade upp idén att dramatisera en oförglömlig resa som inte är beroende av att man har en ABAX Triplog. Den minns nämligen alla resor lika bra, säger Bjørn Erling Solberg rådgivare på MaCann. Det kreativa teamet är Stein Simonsen och Torstein Greni, med Christopher Dons som projektledare.

För mer information:

Kenneth Hansen, Communications Manager, ABAX Group, +4794843837, kha@abax.no

Om ABAX

ABAX Group är ett nordiskt företag som säljer och utvecklar telematiklösningar för yrkes – och privatbilar. ABAX är ett av de snabbast växande telematikföretagen i Europa. Förutom utveckling och försäljning av hård- och mjukvara för fordonskontroll erbjuder företaget också GPS-spårningssystem till maskiner och utrustning. ABAX har 420 anställda fördelat på kontor i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Storbritannien, Nederländerna, Polen och Kina. Huvudkontoret ligger i Larvik, Norge. www.abaxsverige.se