Svenska företag kan spara miljoner med ny teknologi från ABAX

Det internationella teknikföretaget ABAX lanserar en ny tjänst för den svenska marknaden. Projektledningssystemet ABAX Worker samlar HMS-information, status på olika projekt och tidrapportering i en digital tjänst för att effektivisera vardagen för svenska företag och göra framtiden 100 procent digital.

- Svenska företag är duktiga på att använda ny teknik och digitala lösningar. Våra kunder har efterfrågat ett enkelt projektledningssystem som samlar arbetsdagens viktiga processer. Det finns ett behov om att få översikt och kontroll över arbetsuppgifter, tidrapportering, HMS-arbete och kvalitetssäkring hos svenska företagare. Därför är vi stolta över att lansera vår senaste produkt ABAX Worker, säger Mathias Eliasson, VD på ABAX Sverige.

ABAX Worker är en molnbaserad lösning som säkerställer att projektledning, arbetsuppgifter, orderhantering, tidrapportering, avvikelser och HMS- och kvalitetssäkringsarbete sker på ett smidigt sätt och samlas digitalt på ett ställe. Tjänsten har fokus på användarvänlighet och design och dokumenterar viktig data i nutid. ABAX Worker finns tillgänglig via en egen webbportal, samt via mobilapplikationen ABAX Worker för Android och iOS.

- Oavsett om du sitter på kontoret eller är ute på fältet, får du arbetsuppgifterna utförda och registrerade genom några knapptryck. Det är en tidsbesparande och effektiv tjänst som är lekande lätt att använda i en hektiskt vardag. Oavsett vilken bransch man tillhör kommer företagen som väljer digitala lösningar lysa starkare än konkurrenterna idag och i framtiden. ABAX Worker kommer bli ett viktigt medel för att öka lönsamheten för både medarbetare och företagare, avslutar Mathias Eliasson, VD på ABAX Sverige.

För mer information och kommentarer

Mathias Eliasson, VD, ABAX Sweden AB, +46 769 489 659, mae@abax.no

Om företaget

ABAX, som ägs av Norvestor Equity AS, är Europas snabbast växande företag inom telematikindustrin, och en stor aktör inom försäljning och utveckling av elektroniska körjournaler för yrkes- och privatbilar. Förutom utveckling av hård- och mjukvara för fordonskontroll erbjuder företaget också GPS-spårningssystem för maskiner och utrustning. ABAX har mer än 350 anställda och kontor i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Storbritannien, Nederländerna och Kina. Företagets huvudkontor ligger i Larvik, Norge. www.abaxsverige.se