Är du beredd att gå din egen väg för att uppnå din dröm?

ABAX lanserar ett nytt initiativ - sponsorprogrammet ABAX Talents. Företaget är på jakt efter egensinniga unga talanger inom sport och kultur, som drömmer om att bli bäst inom sin gren.

- ABAX Talents är ett nytt koncept för att stärka vårt fokus på unga talangfulla personer som urskiljer sig från mängden i sin strävan mot att bli bäst på det man gör. På ABAX uppmärksammar vi dem som är fast beslutna att bli bäst, de som går sin egen väg och inte är rädda att bryta mot normen i strävan att uppnå sina mål. Man kan kalla dem för rebeller, säger Mathias Eliasson, Country Manager, ABAX Sweden AB.

Det nya sponsorprogrammet är ett sätt för ABAX att ytterligare stärka banden till företagets vision och kärnvärden. Företagets vision ”Skillnaden är ABAX” och kärnvärdet ”Entusiastisk” är väldigt viktiga för ABAX och är vad sponsorprogrammet ABAX Talents handlar om.

- Vi är väldigt förväntansfulla inför vårt nya koncept och förhoppningsvis får vi många ansökningar från unga talangfulla rebeller inom sport och kultur. Vi hoppas att det ska leda till att vi får möjligheten att sponsra många unga talanger i framtiden, säger Mathias Eliasson, Country Manager, ABAX Sweden AB.

Kandidater kan söka till ABAX Talents via företagets hemsida. Sponsorprogrammet är öppet för alla under 20 år och som är talangfulla inom sport eller kultur. Vilka kandidater som väljs ut bestäms av en jury i ABAX. De utvalda talangerna får ett 12 månaders sponsorkontrakt, för att stöttas på sin väg mot framgång och samtidigt uppmuntras att fortsätta våga vara sig själva och gå sin egen väg.

För mer information:
Mathias Eliasson, Country Manager, ABAX Sweden AB, +46 769 489 659, mae@abax.no

Om ABAX
ABAX Group är ett nordiskt företag som säljer och utvecklar telematiklösningar för yrkes- och privatbilar. ABAX är ett av de snabbast växande telematikföretagen i Europa. Förutom utveckling av hård- och mjukvara för fordonskontroll erbjuder företaget också GPS-spårningssystem till maskiner och utrustning. ABAX har 450 anställda fördelat på kontor i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Storbritannien, Nederländerna, Polen, Kina och Tyskland. Huvudkontoret ligger i Larvik, Norge. www.abaxsverige.se