Går online i jakten på framtidens utvecklare

ABAX tar nya vägar för att rekrytera flera duktiga och entusiastiska utvecklare. Företaget deltar därför i Skandinavisk Online Karriärmässa tisdagen den 6 september.
14040212_1753051971632282_6797489497564884428_n

- Vi behöver träffa framtidens medarbetare där de befinner sig, och det är inte längre bara via välkända rekryteringskanaler. Därför har vi lagt mer fokus på att hitta bra och alternativa rekryteringskanaler, Skandinavisk Online Karriärmässa (Skandinavisk Online Karrieremesse) är ett sådant alternativ, säger ABAX i Sveriges VD, Mathias Eliasson inför Skandinavisk Online Karriärmässa som är öppen under tisdagen den 6 september.

Det unika med karriärmässan är att allt sker online. Det ger studenter och arbetssökande en unik möjlighet att tala med flera av Skandinaviens största och mest innovativa företag. Deltagarna kommer få möjlighet att stifta bekantskap med företag som exempelvis DNB, NCC, Cap Gemini och Siemens – och detta helt utan att behöva förflytta sig geografiskt då allt sker online. För företagen är detta också en unik möjlighet att kunna skapa intresse kring sin egen verksamhet.

Teknologiföretaget har på bara några få år vuxit sig till ett av de ledande företagen i telematikbranschen i Europa. Företaget är per dagens datum ett av det snabbast växande företagen i Europa och har ett stort behov av nya utvecklare. Företaget sysselsätter idag 320 anställda med verksamhet i sju länder, bland annat en helt nyöppnad marknad i Kina.

- Vår egen utvecklingsavdelning har under många år levererat lösningar som är i den absoluta världstoppen. För att fortsätta denna utveckling behöver vi fler begåvade och entusiastiska människor, som vill bidra på den här resan tillsammans med oss. Vi är övertygade om att Skandinavisk Online Karriärmässa kan bidra till detta, avslutar VD Mathias Eliasson.

Mathias Eliasson, VD, ABAX Sweden AB, 0769 - 489 659

ABAX AS som ägs av Norvestor Equity AS, är en stor europeisk aktör inom försäljning och utveckling av elektroniska körjournaler för yrkes – och privatbilar, dessutom har ABAX produkter för fleet management och spårningsutrustning. ABAX har 320 anställda och verksamheter i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Storbritannien, Nederländerna och Kina. Koncernens huvudkontor ligger i Larvik, Norge www.abaxsverige.se