ABAX utser ny Chief Sales Officer

Larvik, den 11 oktober 2017. Morten Steinvåg har blivit anställd som Chief Sales Officer i ABAX Group.

- Vi är glada att Morten Steinvåg har tillträtt rollen som Chief Sales Officer på ABAX. Han kommer att leda en erfaren grupp säljdirektörer. Vi är övertygade att Steinvåg har den erfarenhet som krävs för att ta oss närmare målet att bli världens största leverantör av telematiklösningar, säger Mathias Eliasson, VD, ABAX Sweden AB.

Morten tar med sig över 20 års erfarenhet av verkställande försäljnings- och affärsutvecklingsroller, varav han i ett decennium har arbetat internationellt med multinationella och globala företag. Han kommer att rapportera direkt till företagets COO, Bjørn Erik Helgeland, och vara del av ABAX högsta ledningsgrupp.

- Jag är stolt och glad över att få leda säljavdelningen i en så viktig och spännande tid för ABAX. Företaget har etablerat sig som en av Europas snabbast växande telematikföretag och tagit sig in på viktiga och växande marknader i Asien. Jag är ivrig att bidra till fortsatt stor tillväxt, tillsammans med alla duktiga och engagerade kollegor i ABAX, säger CSO i ABAX Group, Morten Steinvåg.

Företaget meddelar att rekryteringsprocessen för en ny CSO har gått bra. Speciellt glädjande är antalet internationella kandidater, vilket påvisar ABAX växande ställning som internationell aktör.

- Det har varit otroligt många sökande till positionen som CSO. Nivån har varit skyhög, och om vi har valt rätt vet vi först om några år. I ABAX hyllar vi inte framtidsprognoser, utan vi hyllar det dagliga arbetet med den rätta kvaliteten, säger en leende Bjørn Erik Helgeland, COO, ABAX Group.

Om ABAX

ABAX Group är ett nordiskt företag som säljer och utvecklar telematiklösningar för yrkes – och privatbilar. ABAX är ett av de snabbast växande telematikföretagen i Europa. Förutom utveckling av hård- och mjukvara för fordonskontroll erbjuder företaget också GPS-spårningssystem till maskiner och utrustning. ABAX har 420 anställda fördelat på kontor i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Storbritannien, Nederländerna, Polen och Kina. Huvudkontoret ligger i Larvik, Norge. www.abaxsverige.se