ABAX tecknar sponsoravtal med AFC Ajax

Teknologiföretaget ABAX med Sverigekontor i Västerås har signerat ett 3,5 års sponsoravtal med den anrika fotbollsklubben AFC Ajax. Avtalet tecknades i samband med att Ajax Klubbdirektör och tidigare toppmålvakten Edwin van der Sar invigde ABAX nya kontor i Amsterdam.
ABAX-AFCAjax-netherlands

Samarbetet med en av Europas mest traditionsrika fotbollsklubbar är en del av vår stora satsning i Nederländerna och övriga Europa. ABAX öppnade tidigare i år upp för en helt ny marknad i och med uppköpet av det holländska företaget Trevler BV. Vi vill använda partnerskapet med Ajax till att profilera ABAX och samtidig stärka våra relationer med befintliga kunder i området runt Amsterdam och resten av Nederländerna, säger ABAX Svenska VD Mathias Eliasson.

Som en del av sponsoravtalet med Ajax kommer ABAX varumärke att vara synligt både på Amsterdam Arena och i ungdomsarenan ‘de Toekomst’.

Det är bra för Ajax att ett snabbväxande internationalt företag blir vår nya samarbetspartner. Vi skall bidra till att förverkliga ABAX tillväxtplaner i Holland och visa deras innovativa teknologi till våra samarbetspartners. Vi ser fram framgångsrikt och långvarigt partnerskap. – säger klubbdirektören i Ajax Edwin van der Sar.

Vi är stolta fotbollssupportar i ABAX och för oss är det en ära att koppla vårt varumärke till en klubb som Ajax. Klubben skiljer verkligen ut sig med sin fantastiska historia och unika filosofi. ABAX delar glädjen, attityden och entusiasmen att alltid gå för seger. För oss är idrott och ABAX en perfekt match säger ABAX marknaschef, Sandra Lindberg.

Företaget har sedan uppstarten i 2009 använt idrottssponsring som en viktig kommunikation- och marknadsföringskanal för nya och befintliga kunder. I Sverige har ABAX redan stora sponsoravtal med VIK Hockey, VSK Fotboll och GIF Sundsvall.

ABAX har sedan starten upplevt en stark tillväxt och det går mot ännu et rekordår. Redan i tredje kvartalet har företaget passerat fjolårets siffror. För ABAX betyder det 40 % tillväxt och 350 miljoner norska kronor i omsättning under 2015.

ABAX är marknadsledande i Norden på innovativa produkter som ger kostnadseffektiva lösningar för företag och personer som använder bilen i tjänsten. Företagets viktigaste produkt är elektronisk körjournal. ABAX som har sitt Sverigekontor i Västerås och finns även i Norge, Finland, Danmark, England och Nederländerna.

För ytterligare information, intervjuer och bilder, vänligen kontakta:

Mathias Eliasson, VD ABAX Sverige, mae@abax.no, +46 769 489 659

Yasmine van der Lande, Account Manager Ajax, Y.van.der.Lande@Ajax.nl