ABAX skriver avtal med industrijätte

Det kinesiska Fortune 200-företaget Sinochem har valt ABAX som leverantör av telematiklösningar för tankbilar och tung utrustning.

- Kina är en viktig marknad för oss och vi är stolta över att Sinochem har valt oss som sin samarbetspartner. Avtalet är en viktig milstolpe för oss och kommer stärka vår position på den kinesiska marknaden, förklarar Petter Quinsgaard, CEO på ABAX Group.

Det treåriga avtalet mellan de två parterna innebär att ABAX kommer leverera upp till 40.000 abonnemang per år till Sinochem. ABAX ser avtalet som en viktig plattform för att fortsätta utveckla telematiksindustrin med smarta tekniklösningar för utrustning och fordon.

- För ABAX är Sinochem en lämplig partner som ger oss stor möjlighet till att fortsätta utveckla tekniska lösningar inom vår bransch. Nu är det upp till oss att fortsätta leverera marknadsledande teknologi och tjänster med kompetenta medarbetare med rätt attityd, säger Mathias Eliasson, VD på ABAX Sverige.

ABAX gick in i den kinesiska marknaden i juli 2016 och har kontor i Nantong City, Jiangsu. I december 2016 blev det officiellt att ABAX ingick partnerskap med telefonijätten China Mobile.

För ABAX innebär detta avtalet att vår teknologi och mjukvarulösningar håller högsta kvalité. Vi är stolta över samarbetet med både Sinochem och vår kinesiska agent Mr Zhu. Nu är vårt fokus att leverera service i världsklass till denna storkunden, avslutar Anfinn Hammer Feng VD på ABAX Kina.

För mer information och kommentarer:

Petter Quinsgaard, VD, ABAX Group, +47 909 12 277,  pq@abax.no

Anfinn Hammer Feng, CEO, ABAX China Ltd, +86 153 6633 7666, anfinn.hammer.feng@abax.no

Mr Zhu, Contact person for SinoChem,  +86 189 9429 7119,  david.zhu@nttanksafe.com

Om  ABAX
ABAX, som ägs av Norvestor Equity AS, är Europas snabbast växande företag inom telematikindustrin, och en stor aktör inom försäljning och utveckling av elektroniska körjournaler för yrkes- och privatbilar. Förutom utveckling av hård- och mjukvara för fordonskontroll erbjuder företaget också GPS-spårningssystem för maskiner och utrustning. ABAX har mer än 350 anställda och kontor i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Storbritannien, Nederländerna och Kina. Företagets huvudkontor ligger i Larvik, Norge. www.abaxsverige.se