Kundservice

Glömt användarnamn och lösenord

ABAX Triplog och ABAX Equipment Control

Glömt användarnamn/ lösenord för ABAX Triplog eller ABAX Equipment Control? Klicka här.

Du kommer få upp ett nytt fönster där du fyller i mejladress eller telefonnummer. Vi skickar sedan ditt användarnamn/ lösenord till mejl eller SMS, beroende på vad du önskar.

Jag hittade inte vad jag letade efter. Ta mig vidare till kontaktformuläret, tack.

ABAX Worker

Glömt ditt användarnamn eller lösenord för ABAX Worker? Klicka här

Du kommer få upp ett nytt fönster där du fyller i mejladress eller telefonnummer. Vi skickar sedan ditt användarnamn och lösenord till mejl eller SMS, beroende på vad fyllde i.

Jag hittade inte vad jag letade efter. Ta mig vidare till kontaktformuläret, tack.

Fjärrsupport

TeamViewer

I vissa situationer kan fjärrsupport lösa dina problem. Vi erbjuder fjärrhjälp genom Teamviewer. Vänligen följ stegen nedan för att få hjälp:

  • Gå till denna länken. Din webbläsare kommer automatiskt börja ladda ner hjälpsystemet för Teamviewer.
  • Efter du har laddat ner klickar du på filen för installation och väljer ”Run/ Kör”.
  • Efter genomförd installation ska du se detta fönstret
  • Ring sedan vår kundservice och uppge “Ditt ID/ Your ID” som det visas i ditt Teamviewer-system.
Jag hittade inte vad jag letade efter. Ta mig vidare till kontaktformuläret, tack.

FAQ for ABAX Triplog app

iOS

Q: Hur ställer jag in ABAX Triplog till att bara registrera mina arbetsresor?

A: I menyn trycker du på Inställningar → Spårning för att sedan välja dina arbetsdagar och ställa in din arbetstiden. Resor utanför den angivna arbetstiden kommer inte bli registrerade.

Q: Vissa av mina resor blir inte registrerade. Hur kommer det sig?

A: Du måste starta appen innan dagens första resa - det säkerställer att dagens första resa börjar registreras så fort bilen rör sig. Du behöver även starta appen inom den schemalagda spårningsperioden (din valda arbetstid). Om du startar appen innan den schemalagda spårningsperioden garanteras inte att registreringen av din resa påbörjas omedelbart. Om du inte startar appen blir resorna felaktigt registrerade eller till och med inte alls registrerade.

Du behöver även placera telefonen där den får GPS-signal från satelliten. Den bästa platsen är troligtvis ovanpå bilens instrumentbräda.

Q: Kan jag lägga till resor manuellt?

A: Ja det går bra. Tryck på Dina resor i menyn och välj + symbolen nere till höger. Skriv in resans startdatum och starttid, samt resans start- och slutdestination. Appen kommer att räkna ut resans distans och restid, som du även har möjlighet att ändra.

Q: Hur lägger jag till tullavgifter och andra utlägg kopplade till resan?

A: Tryck på Dina resor i menyn och välj den resa du vill lägga till utlägg på. Tryck på Utlägg och lägg till kostnaden. Vägtullavgifter räknas ut i appen om appen var påslagen när du körde sträckan med vägtull (Gäller endast norska vägar). 

Q: Appen förbrukar snabbt mobilens batteri när jag kör. Varför?

A: När du kör aktiverar appen GPS-spårningsfunktionen i telefonen. GPS:en kommer alltid vara på när appen registrerar en resa. Vid längre resor rekommenderar vi att du ansluter telefonen till ett USB-uttag i bilen. 

Q: Jag har några resor i Dina resor som är privata. Kan jag ta bort dessa?

A: Du kan antingen ta bort resorna, eller spara resorna men markera dessa som privata. För att ta bort en resa drar du fingret från höger hela vägen till vänster och tryck OK i dialogrutan som frågar om du vill ta bort resan.

För att göra resan privat drar du fingret från höger till mitten så att tre alternativ kommer upp, «Typ av resa», «Välj syfte» och «Ta bort». Tryck på alternativet «Typ av resa» och välj Privat.

Du kan också trycka på resan i Dina resor och där välja restyp genom att trycka på «Typ av resa».

Q: Jag vill felanmäla problem jag har med Triplog-appen. Hur gör jag det?

A: Vi har ett hjälpverktyg i appen där du kan rapportera problem direkt till ABAX. Tryck på Om ABAX i menyn, sedan trycker du på ”Skicka diagnosinformation”. Skriv informationen du vill meddela ABAX i beskrivningsfönstret och tryck Leverera. Tryck sedan Skicka om du inte vill göra ändringar i e-postmeddelandet. Nu kommer ABAX supportavdelning ta hand om din felanmälan.

Jag hittade inte vad jag letade efter. Ta mig vidare till kontaktformuläret, tack.

Kontakta oss

Vänligen fyll i kontaktformuläret nedan så återkommer vi till dig inom 24 timmar. Välj vilket typ av ärende du har så att det hanteras korrekt.