- Klockren utrustningskontroll för oss och för kunderna

-
Genom att använda ABAX utrustningskontroll och spårning får byggföretaget NASTA AS full kontroll över position, drifttimmar och serviceintervaller

- På de stora Hitachi-maskinerna är det standard med GPRS-sändare. Det har visat sig vara briljant för NASTA AS och för kunderna. ABAX låter oss nu erbjuda samma service till kunder av de mindre maskinerna, säger Strømmen.

Få full kontroll med kartposition och drifttimmar

- De allra flesta av de maskiner vi säljer har ett tillhörande serviceavtal. Då är kartpositioner och maskinernas drifttimmar minimum vad vi behöver för att kunna följa upp och serva maskinerna åt kunderna, säger ansvarig för serviceavtal och uppföljning på NASTA AS, Torstein Strømmen.

När NASTA AS Uthyrning startade den 1 januari 2017 såg man direkt behov av ett system som kunde hålla koll på drifttimmar och kartposition för fakturering, och ge full kontroll på att leasing- och serviceavtal på de uthyrda maskinerna. För NASTA AS föll valet av utrustningskontroll och spårning från ABAX på grund av fem skäl:

  • Priserna per enhet var bra
  • Enhetens storlek var optimal
  • Enkel montering
  • Bra integrering med redan existerande körjournaler från ABAX
  • Enkel API-integration

Strømmen beskriver att arbetsdagen har förenklats på många sätt sedan man installerade ABAX Equipment Control i företagets maskiner:

- Jag ser fram emot mitt arbete varje dag. Vi har ett solitt system att arbeta utifrån när det kommer till uppföljning av våra maskiner, även de små. Arbetet har blivit mer strömlinjeformat genom att vi har all information vi behöver i datorn. Det har helt enkelt blivit mycket enklare att arbeta och vi har blivit mer effektiva, säger Strømmen.

Har också elektroniska körjournal från ABAX

- Fördelen med att också ha elektroniska körjournaler i våra bilar är att vi på samma karta nu har en överblick över våra servicebilar och maskiner ute i landet. På det viset blir vi mer effektiva och sparar mycket tid, eftersom vi kan skicka den närmaste servicebilen till maskinen som behöver service, förklarar Strømmen.

"Rekommenderar ABAX, men inte till våra konkurrenter"

På frågan om Torstein kan rekommendera ABAX, är svaret ja:

- Absolut! Men inte till våra konkurrenter, säger en leende Torstain Strømmen, ansvarig för service och underhåll på NASTA AS i Norge.

Vill du veta mer om utrustningskontroll och spårning och hur det kan hjälpa ditt företag? Lämna ditt telefonnummer nedan så ringer vi upp dig.